tisdag 23 november 2010

Gungeligung och snurr

Livet snurrar på i en förskräcklig fart, tiden för mig själv och min blogg hinns inte med. Jag har måst prioritera jobbet, familjen och flytten. I vilken ordning har nog varierat. Oavsett vad som legat framför mig så har JAG och min hälsa inte prioriterats.

Jag tar stryk.

Har gått upp 4 kg sedan vi köpte lägenheten. Gick aldrig ner efter Kreta, så nu plussar jag på 6 kg och mår inget bra. Kläder stramar och suget sitter i. Äter. Äter för att mätta. Äter för att döva. Äter för att hitta en fast punkt i vardagens kaos...



I helgen väntas det sista av flyttförberedelser, vi ska till huset för att sortera ut en sista gång vad som VERKLIGEN ska med. Månaden i lägenheten har hjälpt mig att inse vad lite vi egentligen behöver av allt som finns i huset och att det är en härlig känsla att inte fylla lägenheten direkt iallafall. En skön omstart och omvärdering med andra ord.

Jag ser fram emot att få fylla skafferiet och kylen med nyttiga varor och damma av de goda kokböckerna och få igång matlagningen igen. Vi har ätit ute i princip varje kväll och jag känner mig riktigt äcklig, trött och grå.

Har blivit förkyld som pricken över i:et och ligger nu utslagen i soffan.

Ja det var väl inte riktigt ett tjolahopp-inlägg - men väl ett inlägg med en önskan om att återfå mitt fokus på hälsosamt liv.
Gungeligung får hålla mig i handen.

Tack för att du tittade in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen hit! En rad från dig betyder oerhört mycket för mig. TACK!