lördag 20 november 2010

Vad behövs


för att trivas i sitt boende? Å då pratar jag inte om kärlek, skratt och allt annat mellanmänskligt, utan mer "prylar och dammsamlande affektionsvärde-saker"?

Nu har vi bott i lägenheten i snart en månad med minimalistiskt antal prylar. Det allra nödvändigaste, ibland lite väl torftigt, men det går och det är skönt.

Nästa helg bär det av till huset för att sortera det sista - vad ska vara kvar och vad ska väck?

Vad kan du inte tänka dig lämna om du skulle flytta?


3 kommentarer:

  1. "Vad kan du inte tänka dig lämna om du skulle flytta?"

    Hmmmm...tänker.

    Inte mycket saker faktiskt - skulle kunna tänka mig att börja om från början.
    Självklart finns det vissa saker som har affektionsvärde och som har med familjen att göra, men för övrigt alltså inte så mycket.

    Glad lördag!

    SvaraRadera
  2. Vilken uuuuunderbar bild......

    Att ta med: härliga uppläggninsfat och skålar, vissa tavlor och foto, våra ganska nya fina vita påslakan. Har två likadana lampor (i två olika rum) som är rena, enkla, stora och bra. Annars inget speciellt....

    SvaraRadera
  3. Böckerna! När det gäller böcker är jag en riktig superhamster, jag kan knappt utrangera ens väääääldigt trasiga böcker. Många är de böcker som jag återkommer till, läser lite i igen, minns när jag läste dem första gången. Släpade i hur många år som helst med mig totalt utslitna pocketexemplar av Sigrid Undsets Kristin Lavransdotter, i tre band. Sidorna föll ut, limmet torkade i ryggen, pappret gulnade. Det var med sorg i hjärtat jag slutligen slängde dem, jag insåg att de inte skulle orka med ytterligare en flytt.
    Sedan skulle det vara svårt att inte släpa runt på diverse skivor. Och så en hel del av konsten. (Inte för att jag har så mycket fin (uttalat med Lidingö-i) konst, men det jag har, har ett stort affektionsvärde). Och så fotografier förstås, det går aldrig att ersätta.

    SvaraRadera

Välkommen hit! En rad från dig betyder oerhört mycket för mig. TACK!