fredag 1 oktober 2010

Från min sambo till ....

Läser i en av mina nära vänners blogg om när livet behöver få ta tid, tid att tänka om och kanske tid för att prioritera annorlunda.

De här raderna fick jag av min älsklingssambo när jag hade brakat och var som en förvirrad, svag men ändå uppsnurrad stresskanin med ingen framtidstro.


Det vara för fem år sedan och då hade jag inte kunnat dela med mig av texten. Den var för nära och för viktig och känslig för mig. Idag, när jag är frisk, sitter den uppsatt framför mig vid min dator - att läsa när jag behöver. För visst finns det dagar när det är svårt att se ljuset i tunneln, att alltid tänka klart och känna frid. Dagar när ångesten pockar på.


Idag vill jag gärna dela med mig av den. Särskilt till F och gärna till dig oxå - om du vill.


Du kan:

få mig att känna mig älskad

ge dina barn stöd, kärlek, trygghet, entusiasm och mod

lösa dina arbetsuppgifter med glädje, nyfikenhet, skicklighet och finess

ta hand om dig själv, vårda, vila och återhämta

glädja dina vänner med din underbara personlighet


Men ...

Allt tar tid

Allt kan inte ske på en gång

Allt hinns med ty livet är långt


Så:

Låt dig inte stressas och oroas

Se inte minskad förmåga som nederlag utan som nödvändigt för att

komma igång på en frisk grund

Jämför inte med tidigare prestatinonsnivå för även

om den innehåll glädjeämnen så gjorde den dig sjuk

Ge dig själv tid att ta en sak i taget

Låt dig inte tvingas av "måsten" som inte finns och finns

det alltid för många "måsten" så ska något bort


Du ska

älska dig själv för den du är för du är underbar

göra en sak för dig själv varje dag

tro på dig själv och din förmåga men göra det mot realistiska och sunda mål



sedan följer rader som är från Magnus till mig som jag väljer att behålla för mig själv, bland annat varför han skriver du ska... kan verka hårt - men det finns ingen annan väg i den frågan.


Visst är han underbar?

å så rätt på det.

14 kommentarer:

  1. Så fint! Vad underbart med sådan stöttning och kärlek.

    Allt gott till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är rörd.
    Vet liksom inte vad jag ska skriva.
    Som tack.

    Men jag undrar om det är ok att kopiera dessa rader?

    Så bra.
    Så fint.
    Så sant.

    L.O.V.E

    SvaraRadera
  3. @Öbon: allt gott tillbaka till dig

    @Fighter: :) kopiera sprid förvalta väl å framförallt kom ihåg att du är GULD värd

    SvaraRadera
  4. Tack.
    Nu har jag läst orden 3 ggr.
    Återkommer:-)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar man! Du är verkligen en lyckans ost som får dela hans ord och tankar!
    Så...vart beställde du den mannen? Någon uppdatering eller var han sånn från början? *skrattar*

    SvaraRadera
  6. Ojojoj...så fina rader! Vilken underbar man du har! Kram!

    SvaraRadera
  7. Har omarbetat texten lite för att passa mig än bättre. Tar med den i min blogg och hänvisar så klart hit. Igen:-)

    TACK!!

    SvaraRadera
  8. Underbart skrivet och så sant! <3

    SvaraRadera
  9. Den du! Håll hårt!♥-kram

    SvaraRadera
  10. Man kan inte låta bli att bli berörd. Så vackert. Så klokt. Fint. Underbart. Något alla borde tänka på... :)

    SvaraRadera
  11. -♥- kärlek till er båda -♥-

    SvaraRadera
  12. Otroligt klokt. Och vilken fin gåva från M. Ja, han är sannerligen en guldgruva! Tur att han har en egen guldåder i dig!
    Kram och saknar!

    SvaraRadera

Välkommen hit! En rad från dig betyder oerhört mycket för mig. TACK!