måndag 19 juli 2010

Ännu en tonåring i huset

Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Jo det är Linneas födelsedag!

Linnea har fyllt tonåring.

Visserligen i förra veckan, men idag kom tjejerna till oss och vi fick möjlighet att fira henne tillsammans med mina föräldrar.

En härlig kväll med mycket mat och fniss.

Fler bilder kommer senare.


Maten för kvällen blev: Först serverade vi ett stort fat med diverse GI-tillbehör; skinkor, ostar, sallad, tomat, nektariner och annat gott. Till det lite god olivolja och vinäger.


Därefter fick det bli kycklingfiléer fyllda med salami och färskost och till det en matig sallad, potatis till de som önskade och olika såser.

Efteråt beställde Linnea jordgubbstårta med marängbotten och grädde. Jättegott. Och inte så GI-igt... men Lill-fian fyller bara tonåring en gång, och det var idag.

På Indiska fyndade jag härliga dukar i olika mönster och färger idag, passar perfekt till våra tallrikar!
Riktigt somrigt.
Vi har även fyllt på med sommarpockets och lite dvd-serier, ifall vi får regn. Känns som en konstig och overklig tankte. Regn??? Vad är det??? Har vi inte sett sedan midsommarafton...

Nu är det dags att lägga mig, ha det så bra - vi hörs!











7 kommentarer:

  1. Vacker kvinna.
    Vacker Linnéa.
    Gratta henne i efterskott från mig!!

    Härlig mat.
    Precis i min smak:-)

    Å är det regn du vill ha? KOM OCH TA FÖR DIG!
    Vi har massor nu.


    Urk.

    Go natt.

    SvaraRadera
  2. Fina Linnea. Grattis tjejen!!!! :-)

    Och vackra färgstarka bilder på färgstarkt liv och en färgstark Våryra. Så...glassigt liksom...:-). Turkos är så himla vackert. Och blir så fantastiskt till rött. Exotiskt. Något slår an...

    SvaraRadera
  3. Det är inte utan att man ser en likhet mellan dotter och mor! Gratta din dotter och må hon nu har en härlig tonårstid framför sig!
    Härliga färger på dukarna och mumsig mat du bjuder på!

    SvaraRadera
  4. Du är en fena på att göra det vackert omkring dig, du vackra, vackra ♥

    Det där fatet såg fantastiskt gott ut!
    Hoppas att Linnea är nöjd över att få fira sin födelsedag dubbelt - det skulle jag vara - fest är alltid kul!

    Men regn? Inte såg jag något på midsommarafton heller - det senaste jag minns på riktigt var det som kom när jag gödslat trädgården och sedan åkt till Karlstad - men där slapp jag ju se regnet..

    SvaraRadera
  5. ...tassar omkring i din vackra blogg o bara njuter!!!

    SvaraRadera
  6. ...men åh så skoj att du är tillbaka med en ny blogg...
    Ja, tonåringen e ju verkligen lik sin mamma...
    söta tjejer bägge två!
    =)
    lägger till mig som följare i din blogg...
    *kram*

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig blogg du har! Har precis hittat hit men kommer absolut tillbaka och tittar mera. Otroligt vacker dotter har du oxå. Kram

    SvaraRadera

Välkommen hit! En rad från dig betyder oerhört mycket för mig. TACK!