fredag 1 oktober 2010

Möjligheter

Fredag. Hemmadag.
På agendan: jobba och landa.

Efter några hektiska veckor med stora beslut hemmavid och tuffa uppdrag på jobbet har jag äntligen kommit till punkten - dra mig undan och hinna ikapp och bli kreativ. Jag ska hålla kurs. Om två veckor. En kurs på tre dagar. 3*7=21 timmar. Behövs en hel del tankerundor för det. Å det görs bäst hemma, även om det finns saker som distraherar även här - såsom ni, mina goa vänner. Men angenäm distaktion och just idag, nödvändig. Skönt att bli uppdaterad hur ni har det.

På jobbet är det dock ändå svårast att koncentrera sig. Om mina goa kollegor är där. Det är ju så kul när vi landar på kontoret samtidigt - det finns så mycket som vi behöver prata om och prata av oss om.

Att jag sedan är tekniskt ansvarig (och får ta emot allt om det som inte funkar - inte så kul uppgift, men någon måste ha den) och även jobbar med vårt lilla företags marknadsföring - finns alltid saker att prata om kring det - ja då är det kört att få arbetsro för planering på kontoret.
Tack gode gud för tekniken - att det går att jobba hemma. Inte alltid, men ibland.

Idag och på onsdag nästa vecka har jag räknat med hemmet som arbetsplats.

På nya stället kommer arbetsplatsen vara köksbordet. Kräver en annan planering - är det någon hemma mer än jag? Hur mycket kan jag sprida ut mig? Kan jag lämna som det ser ut nu?

Inser att vi kommer att behöva pröva och finslipa rutinerna i hemmet i det nya där vi inte har några rum att egentligen dra oss undan i, annat än i sovrummet. Sovrummen är små och ger inte möjlighet till några arbetsytor. Gillar inte heller att blanda papper, datorer och säng och kärleksliv. Var sak har sin tid och plats.

Därför behöver köksbordet vara stort, kanske inte alltid, men måste GÖRAS stort ibland. Har hittat drömbordet på Zandvoort. Till vardag är det ett ovalt bord med plats för 6-8 personer och utdraget plats för 16-18! Perfekt. För vi vill ha många hos oss runt bordet. Många vänner och gärna ungdomarnas kompisar.

Shit, det ska bli så kul att flytta. Vilka möjligheter vi har framför oss. Flytta till civilisationen :)

Min nuvarande anteckningsbok (förbrukar några stycken per termin) har en skön devis på framsidan:
" I think the world really boils down to 2 types of PEOPLE - those who see shapes in cloudformation and those who just see clouds"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen hit! En rad från dig betyder oerhört mycket för mig. TACK!