fredag 10 september 2010

All is well

Har pratat med mamma. Inget tyder på att det är något som stavas canser. En fläck vid lungan kan vara ett ärr eller lite slem. Alla värden var toppen. Alla organ friska. Mamma frisk, fräsch och lite rund - ett gott hälsotecken. Hon ska fortsätta ta hand om sin astma. Å får fortsätta i livet som det är tänkt. Länge.
För att stilla hennes oro, ska man skiktröntga för att verkligen SE att det är ett ärr eller slem. Eller kanske till och med borta eller har minskat.
Hon är lugn.
Jag är lättad.

Skönt nu kan jag jobba på.

7 kommentarer:

  1. OJ ! Det måste ha varit en stor lättnad!
    För handen på hjärtat, mamma är alltid mamma och jag tror aldrig men är helt redo att förlora sin mamma.
    Jag VET att jag inte är det iallafall :D

    SvaraRadera
  2. Nu kommer tårarna...

    SvaraRadera
  3. @huskatt: jodå usch det har varit jobbigt. jag har varit stark men ändå väldigt rädd och när jag fick glädjebeskedet kom tårarna. känns som om det ska firas rejält ikväll! :)
    @fighter: tack du, det har det gjort här och jag har tänkt så mycket på dig och ditt helvete som du har gått igenom. puss vännen. på nosen.

    SvaraRadera
  4. Men så skönt. Skönt besked innan helgen.

    Har precis suttit och läst i kolumnen bredvid, om dig. Så himla fint skrivet. Underbart!

    Kul att hitta hit. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Vilken lättnad, så skönt Maria ♥
    Och vad bra att de gör säkerhetskontrollen också!

    SvaraRadera
  6. Åååh, åh vad skönt! Så glad för dig- och för din mamma!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  7. Åh vad skönt att höra!! <3
    Hoppas ni får en riktigt skön helg!

    SvaraRadera

Välkommen hit! En rad från dig betyder oerhört mycket för mig. TACK!