torsdag 29 juli 2010

Trött och sliten semesterfirare

Lite semesterpanik.

Räknar dagar.


Sover dåligt.

Känner att det var länge sedan jag kände mig avslappnad fullt ut.

Mycket att ta hand om har vi haft - göra slutfix i huset, handla, göra listor och pricka av... ja du vet allt sånt som är skönt att göra i stunden - men som sedan kommer upp som en liten... vad har jag gjort den här veckan?

Inget att skriva hem om typ.

Eller vad sägs om att ägna en hel dag åt att värma upp alla ljusstakar i huset för att få bort gammalt stearin (=alla stakarna ser ut som nya)

Ägna tre halvdagar åt shopping
Städa min ateljé och ta fram alla pärlor igen (1 dag)
Rensa och städa i huset (totalt 1,5 dag)

Lägg till lite bjudningar på det och nattsuddande son och lite för varmt sovrum trots vidöppna fönster som gör att vi blir väckta av morgonpigg granne som envisas med att lasta på en racerbåt varje morgon på ett släp kl. 7.... eller hantverkare som kommer in i huset vid samma tid...

ja det ska bli skönt med lite semester på annan ort

1 kommentar:

  1. Den bästa semestern är att åka bort.
    Få maten lagad och disken diskad.
    Sitta med fötterna i det stora blå och lyssna på vågskvalp.

    Ta vara på resan.
    NJUT!

    SvaraRadera

Välkommen hit! En rad från dig betyder oerhört mycket för mig. TACK!