torsdag 15 juli 2010

Fest och väntans tider

Känns som om det här har blivit en alkoholblogg....
för så är det - många bjudningar och stunder och ett glas tillsammans har det blivit.
Nu är det vilo-dag fram till lördag, då är vi bortbjudna igen.


Igår åkte vi in till vårt härliga Hammarby sjöstad och restaurangen Göteborg och slog oss ner i kvällssolen. De har gjort så mysigt med djupa trappor ner mot vattnet och lagt ut (gallon-)kuddar att sitta på. Precis när vi kom reste sig en man och lämnade ett antal svettiga kuddar åt oss. Som tur var hade jag klätt mig med principen - less is more - shorts och linne. Det satt ett stort gäng chica kvinns i både långbent och polyestrigt - jag valde bomull och mycket bar hud och det var ett vinnande koncept. Mådde toppen. Hammarby sjöstad när det är som bäst: solsken, vatten, båtliv och ändå "innerstan". Stockholm är fantastiskt!


Efter några glas tillsammans med våra vänner AH och J, gick vi till deras lägenhet och trängde ihop oss på deras härliga balkong (i skuggen, mot ekskog) och åt lite varmrökt lax, spenatsallad med fetaost och tomat och lite ost därefter.


Som vanligt yrde diskussioner av alla dess slag som en virvelvind runt oss och till slut blev vi varse att vi skulle sänka oss och kanske åka hem och lägga oss när 16-åringen kom ut och bad oss dra ner på volymen, hon ville sova..


Sagt och gjort, taxi hem till ett varmt hus.


Där landade jag i soffan, i avvaktan på att övervåningen hade vädrats ut och somnade som en stock. Vaknade vid 2-tiden för att stappla upp i sängen. Sonen kom hem några timmar senare och änne en liten stund ringde klockan, hantverkarna skulle vara här vid 7-tiden igen. Bara det att idag har de uteblivit, så nattens minimala antal sömntimmar var till ingen nytta.


Hoppas de sista hantverkarna hittar hit idag, så vi kan stänga av morgonväckningen och få tillbaka lite god nattsömn.


Nu har jag ätit lite frukost bestående av avokado, skinka ägg och tomat. Och sitter och torkar upp i korsdrag. Sambon är iväg och jobbar och är tillbaka om en stund, jag håller ställningarna och ber för lite hantverkspåhälsning. Bilder från vårt badrum kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen hit! En rad från dig betyder oerhört mycket för mig. TACK!