söndag 18 juli 2010

Färgsättning

Badrummet har fått vita väggar och svart golv, till det ville vi ha accent kraftigt turkos. Svårt att hitta. Färgen idag är mer av blaskig karaktär. Ljusturkos, ljusblå, ljusgrön, ljusrosa osv.
Här är mattan som vi hade sedan tidigare och det är den som har fått stå som förebild i färgval.

Fullkomligt älskar kraftigt turkost och fullkomligt skiter i att vi är ur tiden.
Vårt badrum har byggts av kärlek och funktion.
Nu fattas det en ljusramp och musikanläggning och en buddhafigur som ska skänka oss frid när vi är där - antingen för att bättra på make-upen, göra 2an eller för att ta ett bad i det lilla lilla badkarlet.
Ser fram emot när det är helt klart. Kul med renoveringar, men när de tar tre månader börjar det bli lite trögt. Även för oss 2.

3 kommentarer:

  1. Turkost!!! Hurra!!! Då finns det hopp ;-)

    SvaraRadera
  2. Efter ha tillbringat en sommar i Saint Tropez turkosa vatten kan jag nog också hålla med om att det är en vacker färg o att ta foton ur annorlunda vinklar ska man nog ta o göra mycket oftaren än man gör för det blir ju så mycket roligare!

    Om man nu kommer ner på golvet, vilket inte jag gör med min "trasiga" rygg/bäcken, fast men en griptång kommer man ganska långt..

    Kul att du har lagt en länk till min blogg på din sida, då får ju inte jag vara sämre än att jag lägger till mig som följare av din glada blogg!

    Kramis från Pockethexan själv!
    <;D

    SvaraRadera

Välkommen hit! En rad från dig betyder oerhört mycket för mig. TACK!